zaterdag 11 februari 2012

Oranje boven! Part II

Deze week mocht ik naar Breda voor een personal shopping, hoera!
Breda is een aangenaam shoppingparadijs, je hebt er alles binnen
wandelafstand.
Van leuke kleine winkeltjes tot grote ketens als Zara en H&M.
Deze foto nam ik toen ik voor het rode licht stond,
de verschillende bootjes, die er aangemeerd liggen,
zorgen zomer en winter voor een 'vakantiegevoel'.
Even in het 'buitenland'...

Zoals altijd pas ik mijn styling aan, aan de opdracht en de klant die ik ontmoet.
Maar hetgene ik draag blijft wel 'ik'.
Ik hou van verschillende stijlen, het leven is te kort om bij eentje te blijven.

Barret   Christophe Coppens by JBC
T-shirt   Paul Smith, 'I love the men's designs, jammer dat ze meestal buiten budget
vallen. Maar zijn ontwerpen en de kwaliteit ervan zijn tijdloos, dit T-shirt kocht ik jaren terug
en het blijft zijn pasvorm behouden.
Oranje broek   H&M SS 2012
Enkellaarsjes met sleehak (lekker comfi als je de hele dag gaat shoppen!)    La Redoute,
een paar seizoenen terug.
Glittergilet (Love it, superblij dat we in de zomercollecties opnieuw veel
glitter en pailleten terugvinden, bring a lit of sparkle into the world and the world will smile back at you!)
van GOLD 'N'   My Clothes

En mijn nieuwe 'Make my D...' broche van Life is a playground,
gekocht bij de Lolly Pop-upstore in de Aalmoezenierstraat in Antwerpen.

Oranje als kleur is voor mij een ware openbaring.
In de honderden (dat mag ik gerust zeggen aangezien ik ook kleurenconsulenten opleid)
kleurenanalyses die ik al gedaan heb, vraag ik steevast naar lievelingskleuren
en nooit, in al die jaren, heb ik oranje als antwoord gekregen.
Voor mij is dat net nu het antwoord!

Het is een kleur die je oneindig kan blijven kombineren,
als accent of als basiskleur.
In dit blogbericht al een paar 'voorbeelden'.

Op bovenstaande foto met zwart.
Vernits heel veel mensen (teveel) vaak zwart dragen,
kan ik hen alleen maar aanraden om dit eens te proberen.
Met een oranje broek of met een oranje uurwerk,ketting of ander accessoire.
'It will make you happy', I assure you!

Hier met Teddy Baker handtasje waarin je al een glimp opvangt van de mogelijke kleuren
die je met oranje kan kombineren.

Sjaal    Zara SS 2012
Leren handschoenen   Veritas afgelopen sales, enkel nog de vingers erafknippen en ik kan
Madonna en Karl Lagerfeld achterna!
Ketting met 'hoornen' bril   Springfield sales
Koralen ketting   van mijn mama, jaren al ligt dit stuk bij de rest van mijn juwelen,
nooit heb ik het gedragen, tot nu.

Koraal is het harde skelet van rode koraaltakken, steen dus en kan glanzig gepoetst worden.
Het heeft een warme roodachtige roze kleur, van bleek roze tot donkerrood.
De naam koraal wordt gebruikt om deze kleuren te benoemen.

De eigenschap van koraal bestaat uit het beschermen van de drager tegen kwade geesten
en dit vinden we terug in verschillende culturen.
Het verlicht spanning en angst en bevordert positieve communicatie in
vele sociale contacten.

Koraal wordt omschreven als 'one of the most attractive decorative materials imaginable'.
Het inspireerde en inspireert nog steeds ontelbare designers ter wereld
tot het maken van fantastische creaties.
Dat koraal zo'n onschatbare waarde wordt aangemeten, wist ik tot voor kort niet.
Fashion heeft, tot wat velen denken, wel diepgang.
Van in de oudheid tot nu, is het een taal (geweest) om zowel historisch als
cultureel als sociaal als op vele andere vlakken,
te communiceren tussen verleden en heden.

En durf of wil je geen oranje dragen,
kan je het altijd onder je kledij dragen (in je lingerie)
of een tangerine eten!
Je geeft je lichaam de zo nodige energie.
Tangerine is niet enkel de 'it'kleur dit seizoen
maar ook een hele lekkere vrucht.
Wil je weten wat het is, koop dan De Morgen,
met een eerste gratis bijlage voor een complete ingredientenbijbel.
Ook hier geen aandelen!

Have a nice weekend!

X


P.S. Met dank aan K. en J. voor het vertrouwen.
Wish you all the best





Geen opmerkingen:

Een reactie posten