woensdag 21 september 2011

To be(lt) or not to be(lt)

Deze foto is niet genomen om te laten zien dat ik groene vingers heb (die heb ik nl ook niet, door gebrek aan tijd!)
maar om de achterkant van het silhouet te tonen.
Ik heb hier monochromatisch gewerkt, van kop tot teen in dezelfde kleur, waardoor ik mijn maximale lengte behoud.
En dus niet kleiner en breder lijk dan ik ben.

Voorkant silhouet.
Fur sjaal  RODIER   Al lang in mijn bezit, tja dat heb je als je wat ouder wordt...je krijgt heel wat bij elkaar.
Ik raad mijn jonge klanten, die nog op zoek zijn naar hun stijl(en), aan om de stukken die ze 3 jaar niet gedragen hebben,
weg te schenken aan een goed doel, Oxfam bijvoorbeeld.
De iets minder jonge (wo mezelf) houden best hun kleren bij, vanaf een bepaalde leeftijd heb je een signature stijl
gevonden, of meer.
Alles komt terug in fashion, vroeg of laat kan je dan je polkadotjurk terug opdiepen, accessorizen met
eigentijdse juwelen et voila!
Voordeel hiervan is dat waarschijnlijk niemand met dezelfde jurk als jij rondloopt...

Hier moet je goed kijken om het verschil met bovenstaande foto te vinden.
De riem is blauw geworden...
Afgestemd op de andere accessoires.
Omdat het een fijn riempje is, ga je je silhouet niet al te zeer 'breken' en je optimale lengte behouden.
Let wel op: als je naar een brede blauwe (of anderskleurige) riem gaat, ga je opvallend kleiner en dus
ook zwaarder lijken.

Hier zie je het verschil onmiddellijk.
Ook al werk ik hier monochromatisch, er komen onmiddellijk wat kilo's bij, optisch gesproken.
En dit enkel en alleen door niet te werken met een riem(pje).

Dit wil niet zeggen dat iedereen moet centreren in de taille, voor sommige silhouetten is het beter
te kiezen voor een empiretaille (net onder de buste).
Hangt van zoveel zaken af, vandaar konsulteer een professionele styliste en
vraag gerust naar haar ervaring en referenties.
Je ziet dat het kan lonen!

Jurk   E5 mode, lang geleden gekocht, toen ik met cursisten ging oefenen op personal shopping.
Laarzen nog langer geleden...
Sjaal   Veritas   kan je op verschillende manieren dragen, heel handig.


Armbandenset   HEMA   heb ik nog gevonden in de laatste solden aan 4 euro.

Hoe meer verticale lijnen in een silhouet, hoe langer en slanker je lijkt.
Deze lijnen moeten niet altijd een sjaal of ketting zijn, of echte lijnen geprint op de stof.
Het kunnen ook knoopjes zijn, zoals hierboven!
Ik vond het gewoon een mooi detail.


Sorry nogmaals voor de minder scherpe foto's.
Mijn sidechick is terug beginnen studeren en heeft weinig tijd om foto's te nemen en scherp te stellen.
Waar ik alleen maar blij om kan zijn, dat studeren bedoel ik ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten