woensdag 14 december 2011

5 under 5

Op mijn zoektocht naar eten (klinkt nogal rauw, ik weet het) werd mijn aandacht getrokken door de kerstetalages.
Omdat het binnen warm en droog is, stap ik toch nieuwsgierig een aantal winkels binnen.
Al snel kom ik op het idee om 5 kadootjes onder de 5 euro te zoeken, wat in crisistijd toch geen uitdaging mag zijn vind ik.
Zo gezegd zo gedaan, hieronder vinden jullie het resultaat van net geen 5' shopping.

Hier moet ik eerlijk toegeven dat het eerder de kleuren zijn die mijn aandacht trokken.
Nu ja voor 5 euro kan je geen mooie handgemaakte kaarsen verwachten.

En er worden nogal wat kaarsjes gebrand rond deze tijd van het jaar,
niet enkel en alleen om onze studentjes een hart onder de riem te steken.

Deze zou ik graag kado krijgen, daarom deed ik 'm mezelf ook meteen kado!
Net geen 5 euro bij Kruidvat.

Mok met gebreide 'kraag'.
Rood is een kleur die in het kerstgamma nooit ontbreekt.
CASA
Make-upspiegel voor romantische zielen.
CASA

De ring in de spiegel kocht ik jaren terug bij Baby Beluga.
Daar kan je uiteraard ook mooie kerstkado's vinden,
maar ik betwijfel ten zeerste of je d'er eentje onder de 5 euro kan scoren.
Wel gratis is de inspiratie die je d'er kan opdoen.

Baby Beluga   Volksstraat   Antwerpen

Kleurrijke servetringen
5 voor 5 euro bij CASA

En als toetje een doosje macarons bij de bakker om de hoek.

Probeer het ook eens, lekker verruimend.
Het is toch meer het idee dat je speciaal voor die persoon een kadootje
met veel liefde hebt uigezocht dat telt.
Samen met een aantal vriendinnen spreken we rond deze periode
van het jaar af om samen te komen
en trekken we elkaars namen om voor 10 euro
een attentie uit te zoeken.
De zoektocht op zich is nog leuker dan het kadootje krijgen.

Ook om zomaar dankjewel te zeggen tegen iemand die iets voor jou heeft gedaan
afgelopen jaar.

En als je dan alles optelt, zit je al snel aan een groot bedrag.
Maar nu heb je veel mensen een plezier gedaan.
Een mooi handgeschreven kaartje erbij,
meer moet het toch niet zijn...

Take care (of each other),
xxx
P.S. Morgen nog een DIY tip voor een kadootje,
voor jezelf en/of voor je familie of vriendin(nen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten