donderdag 8 maart 2012

Marni for H&M part II

Vandaag, vrouwendag, was de voormiddag al lang gemarkeerd
in mijn agenda als me time!
Marni time, om concreter te zijn.
En blijkbaar was ik niet de enige want de eerste vrouw(en) stonden al om 5u 's morgens (!!!)
aan de ingang van H&M op de Meir om als eerste de Marnicollectie te kunnen aanschouwen.
Dat heb ik er niet voor over en dus ging ik tegen half elf de winkel binnen.
Helemaal achteraan in de winkel stonden 'drang'hekken rond de volledige Marnicollectie.
Je kon er enkel binnen met een ticketje en dan had je op de kop 15 minuten om je aankopen te passen en al dan niet te kopen.
Ik moest dus tot 14u wachten om opnieuw een ticket te bemachtigen en
dan weer op mijn 15 min Marni time.
Heel erg vrouwonvriendelijk vind ik en dit op vrouwendag!

Dit was de halsketting die ik wou kopen voor mezelf, op vrouwendag.
Moest iemand deze gekocht hebben en beseffen dat dit toch haar ding niet is,
ik wil 'm gerust overkopen en zelfs een beetje meer betalen.

Deze happy pretty girls waren wel bij de gelukkigen.
Zij waren er om half negen en konden een ticket bemachtigen.
Ook al hadden ze graag nog de ketting gekocht die ik ook graag wou, maar deze
was al uitverkocht!
Ik dacht dat H&M voor iedereen was?
En dat grote ontwerpers een collectie ontwierpen voor H&M omdat iedere
vrouw recht heeft op hun ontwerpen?

En vandaag, op vrouwendag nota bene, moeten vrouwen binnen dranghekken
15 minuten (en de klok tikte mee af) hun 'ding' zoeken en kopen.
En dat moet dan fun zijn?
Funniest ja!

Ik ben dus nog langs COS en River Island gepasseerd en heb daar
leuke dingen gekocht aan geen prijs.
Rustig shoppen, vriendelijke verkopers, paskamers die vrij zijn.
Geen lange wachtrijen zoals bij H&M want de vrouwen die geen Marni kochten
die moesten bij de mannen gaan passen.

Ik ben altijd positief over H&M, net omdat ze mode betaalbaar en dus
bereikbaar maken voor iedere vrouw.
Maar na vandaag ben ik daar helemaal niet over te spreken.
Zara, River Island, COS, daarentegen, zijn altijd bereikbaar,
voor iedere vrouw.

Wat moeten de full time (9 to 5) werkende vrouwen dan doen???

Dus voor degenen die nog niet geweest zijn,
be aware!

4 opmerkingen:

  1. als ze dan toch weten dat daar zoveel vraag naar is, waarom maken ze er dan niet meer van ? Dat si dus eigenlijk gewoon ene reclamestunt en niet echt bedoelt om goed te verkopen denk ik ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat je denkt is juist, reclamestunt om de mensen naar de winkel te krijgen!
      Dank je voor je reaktie en om mijn blog te volgen.
      Ik keek ook al naar jouw link, respect voor wat je doet!
      X

      Verwijderen
  2. Lees ook mijn blogpost hierover: http://www.afashiongirl.be/2012/03/de-designercollecties-van-h-high.html

    Ik ben ook voorstander van méér productie zodat iedereen een designeritem kan kopen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de reden waarom designers meedoen trouwens.
      Ik was blij dat je in jouw post hetzelfde aanhaalde!
      Hoe meer er hierover gesproken,geblogd ... w, hoe beter,
      X

      Verwijderen