woensdag 23 januari 2013

What about the hat?


Gisteren vond ik bij C&A deze leuke muts, ik kocht er eentje voor onze dochter Linde
en eentje voor mezelf.
Je kan je afvragen of je als 46 jarige dit nog kan maken,
maar dan denk ik wtf!
Zo lang je je er zelf goed bij voelt en je familieleden zich niet hoeven te schamen
als ze met je de straat op moeten,
is alles ok.
Er 'mag' al zoveel niet,
bovendien is fashion er om mensen blij te maken,
te doen dromen,
te laten zijn wie ze zijn...


Voor mijn dochter kocht ik een marineblauwe versie vermits het schoolreglement
dit vereist.
Vanmorgen was ze weg zonder,
ik kan begrijpen dat een tiener hier nog niet klaar voor is.

Ik denk dat het een poezenmuts voorstelt,
de 2 uitstulpsels zijn in mijn verbeelding,
schattige poezenoortjes.
Mijn lievelingspoes luistert naar de naam Love (heel goed zelfs)
en heeft witte oortjes, zodus doopte ik mijn muts,de Love-muts.
Zo weet iedereen waar ik naar op zoek ben als ik
Love-muts roep!

Een hoofddeksel in een lichte kleur geeft je 'optisch'
de mogelijkheid om te 'groeien'.
Met een donker hoofddeksel lijk je kleiner.

Kies een hoofddeksel altijd afgaand op de vorm van je gelaat,
dan heb je er zeker eentje dat je staat.
Ken je je gelaatsvorm niet,
dan help ik je daar graag verder mee tijdens een garderobeplanning,
make-upworkshop of kleurenanalyse.
Een goede kapper baseert zich op je gelaatsvorm om
voor jou het optimale kapsel te knippen.
Afhankelijk van je gelaatsvorm gaan we ook je blush anders plaatsen
en je accessoires langer of korter maken.

Dit seizoen, de winter is nog niet voorbij
ook al hangt de SS 2013 al in de rekken,
is er keuze uit een heel uitgebreid gamma van hoedjes en mutsen.
Je kan best een foto nemen van de verschillende hoedjes
die je aanstaan (als je ze ophebt!) en uit de foto's de beste optie kiezen.
Een foto is eerlijk en helpt je al een heel eind op weg!

En wil je echt langer lijken,
dan koop je je toch zo'n gebreide 'pinnemuts'
(dat werd vroeger toch zo gezegd),
die je vol sokken propt en zo recht op je hoofd laat staan.
Er mogen dan wel geen horizontale lijnen in gebreid zijn,
 anders zal het niet veel helpen!
Je vindt zulke exemplaren vaak terug in sportwinkels waar ze
skikledij verkopen.
Of je vraagt aan je oma of buurvrouw of ze er eentje kan breien in
je favoriete kleur!
Deze tip voor als je op de skipiste je lengte optimaal wil benutten.
Of voor als je wil dat ze je goed zien afkomen...
LOL uiteraard,
een mens mag al eens lachen niet?

Laugh out Loud Ladies,
as much as you can!


X

2 opmerkingen:

  1. ik vind ze tof !
    door de kou kan ik niet met de fiets naar het werk en ik zag daarstraks een dame met een heel schattige 'beer'muts/sjaal : met oortjes, oogjes en mond en met klauwen ! Ik vind dat heel erg tof !

    BeantwoordenVerwijderen