woensdag 15 mei 2013

DIY voor iedereen; enkel schaar nodig!

Wat heb je nodig?
Een hemd naar keuze; eentje van je dochter, man of jezelf...
Een schaar, speldjes en een meetlat.

Dit is de inspiratiebron, een kraag'top' die ik een tijdje terug
bij COS kocht.

Ik werd instant verliefd op het aparte kraagje.

Mijn plan is als volgt; van dit te lange hemd hetzelfde kraagtopje maken als ik bij COS kocht.
Met een meetlat maak ik de kraag zo groot of zo klein als ik wil.
De voor-en achterkant krijgen dezelfde afmetingen.

Voor-en achterkant op elkaar spelden,

knippen en ...


klaar!
De overige stof hou ik bij,
dat komt nog wel van pas.

Deze jeansstof heeft niet onmiddellijk een omzoming nodig,
afhankelijk van de stof die je kiest kan je de boorden ook omzomen.

Et voila,
klaar om morgen aan te doen.
Als je de kraag nogal lang (of diep) laat, dan kan je 'm ook dragen
met een diepe V.

Deze DIY is voor mij nog niet af,
so stay tuned!



X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten