dinsdag 1 november 2011

DIY; Snood

Ik kocht deze immense bol wol bij Veritas.
Je hebt 'm daar in verschillende kleuren van dit blauwgroen tot oker en oranje.
Voordeel is dat je snel resultaat haalt van je werk omdat er dikke priemen
worden gebruikt.

Op het breipatroon van de Bravo Big wordt aangeraden om breinaalden nr. 10
te gebruiken.
Ik denk dat als je de steek volgt die op het patroon staat uitgelegd, je
deze nr.10 ook kan gebruiken.
Omdat de steek nogal los is, kom je ook toe met 1 bol wol
zoals er staat geschreven.

Ik koos er echter voor om een andere (lees snellere, voor mij dan toch) steek te gebruiken,
zoals je op de foto hierboven kan zien.

Hiervoor heb je wel breinaalden nr.15 nodig (als je nogal vast breit).
Op 2 avonden kan je, zelfs als beginner, deze snood klaarkrijgen.
Dan enkel nog aan elkaar naaien met een dikke naald
en je bent klaar voor een herfstwandeling!

Of je kan er toch nog een sjaal van maken ( dan vrees ik dat je een derde bol nodig hebt, maar
voor 4,95 euro kan dat ) en kan je de kids aan het werk zetten om eventueel
in een andere kleur en van een andere bol wol ( die je nog eventueel liggen hebt)
pompons maken.
Zoals hierboven.
Hier koos ik ervoor om pompons van dezelfde grootte te nemen (moeten nog op een lint genaaid worden
voor mijn winterketting remember?).
Je kan ook voor drie verschillende groottes kiezen en deze door elkaar halen.
Ik denk dat dit een leuk effekt kan geven, het is alvast iets dat
ik nog niet zag.
Maar ook aan de snood kan je pompons naaien (gebruik eventueel
je winterse ketting, zo ga ik het doen.het lint maak ik vast met 2 veiligheidsspelden)
Als je de snood horizontaal legt, naai je de knopen er op een
verticale lijn achter elkaar aan.
Je krijgt dan het effekt van grote knopen.

Samen met je opgepimpte boots kan je nu
de winter aan.
En dit voor maximum 15 euro.

Enjoy!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten