zondag 6 november 2011

A thing of beauty is a joy forever

Een vriendin van me is interieurstiliste.
Tijdens deze herfstvakantie gingen we met beide gezinnen wandelen in de buurt waar zij
woont.
Opnieuw konden we genieten van haar prachtig ingerichte (t)huis, tuin, poolhouse,...
... a joy for every day!
Kijk even naar die prachtige kroonluchter.

Hierbij enkele foto's van haar interrieur zodat, als je hulp nodig hebt, je alvast weet
waar je terecht kan.

Ik vind het altijd fijn als je iemand die goed is zijn/haar vak kan aanraden,
wat zegt een telefoonnummer als je een visistekaartje kan zien?
Dus als jullie de coordinaten willen van deze talentvolle interieurstiliste, mail me gerust.

Let op de klokken die kaarsenhouders zijn geworden.
Ik hou ook enorm veel van drijfhout in huis, maar dit tafeltje heb ik nog nooit eerder gezien.
A real piece of art.

Het oude fornuis...met nieuwe technologie zoals een vitrokeramische plaat!
Een blik in de keuken.

Het andere deel van de keuken.
How cool is that?
De foto is een beetje vaag maar deze wou ik jullie niet onthouden.
Een mooi stilleven van decanteerflessen en glazen karaffen.

The dining room.
With view on the pool.
Kasten met aardewerk.

We hadden het geluk dat we na onze herfstwandeling werden getrakteerd op een heerlijke fondu.
De aperiteifhapjes alleen al waren een streling voor het oog en voor de tong.

De recepten zijn geinspireerd op de recepten uit 'mijn Pure keuken"
van Pascale Naessens.
Misschien een tip voor de Boekenbeurs?
Haar kookboeken zijn echt wel een aanrader, ik stond er sceptisch tegenover
maar ik heb mijn mening herzien.

Vooraan in de aarden schaal (onderdeel van een tajine) ;
pompoen in spekreepjes met takjes vanuit de tuin.
En nog veel meer, teveel om op te noemen.
En toen was herfst...
Toen ik deze week naar Kalmthout reed op weg naar een klant,
ontdekte ik dat het herfst was geworden.
Na mijn week Marrakesh waar ik me nog steeds in volle zomer waande,
kwam ik thuis (randstad) en ging ik terug aan het werk.
Wat zich voornamelijk in en rond de stad bevindt.
Geen weidse velden en bossen maar
kleine stadstuintjes en beton.

En dan was er het vreugdevuur!

Met heel veel dankbaarheid voor zoveel mooie dingen die de dag had gebracht.
Vriendschap, pieces of art, lange gesprekken en lekker eten,
heel veel natuur voor een stadsmens
en bovenal mooi vooruitzichten .

Via deze weg, dank je lieve vrienden voor de gezellige namiddag,
die voor mij leek alsof ik de hele week vakantie had gehad!

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen meenemen naar een 'Winter Wonderland'
maar dan zonder sneeuw.
Dat jullie hebben kunnen meegenieten dankzij dit blogbericht.
Veel inspiratie hebt opgedaan, want dat is nog altijd
de hoofdbedoeling van mijn blog.
Rember; style is EVERYWHERE.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten