vrijdag 25 november 2011

La Salle


Toen ik vanmorgen te vroeg was voor mijn meeting, besloot ik in La Salle
(Stadsfeestzaal) een espresso te drinken.
Het is nog maar de derde keer dat ik daar neerzit, anders loop ik er, meestal
gehaast, door.
Ik werd nogmaals aangenaam verrast door alle pracht en praal om me heen.

De Stadsfeestzaal werd in oude glorie hersteld naar de originele plannen uit 1906.
Dan spreken we over het gerenommeerde parket en de marmeren trappen,
evenals de mozaieken en muurreliefs die door de oorspronkelijke
stadsbouwheer - Alexis Van Mechel (die ook de Vlaamse Opera bouwde) - waren
ontworpen.

Je kan er genieten van allerhande lekkers, van koffie met croissant over salades
en andere (warme) gerechten tot champagne.
Mijn dochter spreekt nog steeds over de heerlijke chocoladefondue met aardbeien
die zij hier samen met haar papa verorberde.
En dit in een kader van bladgoud en onder de immense glazen koepel.

Hier heb ik dus vanmorgen van mogen genieten en een zen-moment
ingebouwd voor mezelf.
De glazen koepel zorgt voor heel wat licht, wat ik als coloriste zaaalig vind, uiteraard.
Ik hoop jullie hiervan te kunnen laten meegenieten maar het is
zeker een aanrader om dit zelf eens te komen ervaren.

Het geluk ligt in kleine dingen, ik weet dat het klinkt als een cliche,
maar hoe vaak nemen jullie tijd voor jezelf?
Je kan er niet jong genoeg mee beginnen!
En het hoeft daarom niet duur te zijn.

La Salle is er voor iedereen
en de espresso met gratis croissant
ook.

Na mijn meeting heb ik een tweede me and myself-moment
ingebouwd;
een afspraak met de lingerieconsulente van Chantelle in de INNO op de Meir.
A women 's got to do what a woman's got to do.
In een volgende post meer daarover.

Enjoy!


Voor mensen die van buiten Antwerpen komen,
stel je GPS in op:

La Salle
Meir 78-212
2000 Antwerpen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten