donderdag 6 juni 2013

Aurelie Bidermann armband; DIY!

Aurelie Bidermann maakt prachtige juwelen,
jammergenoeg zijn deze hartstikke duur.

Voor geen geld deed ik een DIY-poging naar haar voorbeeld.
De schakelarmband kocht ik bij H&M voor een paar euro.
Bij Veritas heb je een panoplie aan schakelkettingen.
Het garen kan je bij Veritas vinden,
in 2 uitvoeringen,
afhankelijk van het filiaal.
Het gelukspopje had ik nog en is een extraatje,
je kan gewoon ook een bedeltje kiezen dat jij leuk vindt,
of helemaal niets.


Je knipt de streng in 2,
maw. langs 1 kant open.
Langs 1 kant plak je de uiteinden allemaal samen,
zodat je deze makkelijker door de schakels krijgt.
Het lijkt net op het uiteinde van een snoerveter.
Je steekt het garen door de eerste schakel en trekt de streng erdoor
tot in de helft.

Je houdt de linkerkant van de streng zoals hierboven op de foto,
evenwijdig met de armband.
De andere kant steek je keer op keer door de op elkaar volgende schakels.
As simple as that!

Ik stak de armband tussen mijn benen (dat is hoe je naar de foto moet kijken)
om meer steun te krijgen.

Bij de allerlaatste schakel neem je beide strengen samen,
dit is tevens het moment om je bedel vast te maken aan de laatste schakel.

Je knoopt de 2 uiteinden aan elkaar vast...

knipt beide strengen gelijk af
en het afgeknipte stuk gebruik je om van de samengeknoopte uiteinden
een 'flosje' te maken.

Aanschouw de 'piece de resistence',
par Greet M.

Je kan eventueel aan de andere kant kiezen voor een andere of gelijke kleur.
Ik weet 1 ding zeker,
dit is zeker niet mijn laatste stuk!

Het is alleszins een stuk goedkoper dan de armband van Aurelie B.
die een kleine 300 euro kost.
Ik heb effe gecheckt of het geen echte gouden armband was,
ook al wist ik dat dat voor die prijs ook niet kon.

Wat vinden jullie ervan?




X

1 opmerking:

  1. Dag Street Wear Stories,

    Leuk ideetje om zelf zo een armband te maken. Echt knap gedaan!

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen