vrijdag 24 juni 2011

White T; DIY

Pic   Marie Claire juli 2011   Vlaamse editie

Voor degenen onder jullie die geen MC in de buurt hebben om het artikel te lezen toch even een interessant gegeven.
Het witte t-shirt werd pas in de fifties een klassieker.
Voor die tijd werd ie als onderhemd gedragen door Europese soldaten die in de eerste WO
Amerikaanse strijders op het idee brachten hun wollen onderkleding te verruilen
voor een wit t-shirt.
Pas toen James Dean, Marlon Brando en Audrey Hepburn dit witte t-shirt droegen, werd het een musthave.

Deze zomer is het een number one fashion item!
Op de foto boven ziet U de versie van Jill Sander, gecombineerd met een lange zijden rok.
Ik hou vooral van de fushia lipstick, ook een number one musthave.
Die van PUPPA, La Diva nummer 20 is zo mooi.
Als variant op het witte t-shirt koos ik het witte marcelleke.
Niet van Les Fabuleux Marcelles de Bruxelles.
Die heb ik ook, maar eentje maar.
Voor de prijs van 1 Fabuleux Marcelle koop je er 25 ! bij Zeeman.
Goede kwaliteit (100%) katoen, in de mannenafdeling.
Ik neem altijd de M, zo heb je een idee van de maat.
En na eindeloos wassen blijft ie nog altijd in vorm.
En voor die prijs loop je elke zomer met een mooi wit shirt rond.
In de winter kan je ze, net als de soldaten, dragen als ondergoed.
Ook leuk als homewear.


Deze broderie haalde ik van een (gevlekt) t-shirt.

Met 2 oogjes en een dun lint (of met een kettingkje) maak je d'er zo een aparte ketting van.
Op een 'white T' bv, maar ook op andere kleuren en jurken...
Dit was het oorspronkelijke blauwe t-shirt.


Dit MC artikel op pg 20 inspireerde mij (daarvoor koop je die magazines toch).

Pic MC juli 2011


Ik ga tevens de mouwtjes erafhalen en op de mouwen van een wit t-shirt naaien.
Dat is dan mijn variant op een white T.

Stylingtip; maakt de schouderpartij van een A-silhouet (smalle schouders remember) mooi breder.
Daaronder een brede riem op een wijde lange rok en je hebt een sensueel zandloperfiguur.
Tevens heb je iets wat niemand anders heeft.
Mooi meegenomen is dat je op deze manier toch je steentje bijdraagt aan het welzijn van onze planeet.
En niet te vergeten, aan het welzijn van je bankrekening!

Misschien een idee als je de kasten opkuist deze zomer en je kinderen wil bezighouden op een creatieve manier.
Enkel een 'ontnaaier' (Veritas), schaar, naald en garen nodig.

Have fun!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten