maandag 18 juni 2012

Let's do colorful earrings

Ik geloof in engelen, in mijn engelbewaarder en in alle lieve engelen die ons omringen.
Dat gevoel is sterker geworden sinds mijn jonge broer een aantal jaren
geleden na een lange ziekte is overleden.
Engelenvleugels doen me geloven dat hij hier nog altijd rondhangt...
Toen ik deze engelvleugels zag, moest ik ze kopen.
Op zich vond ik ze niet zo mooi, je zag duidelijk dat ze niet veel geld gekost hebben.
Maar de vorm van een vleugel is wel mooi.
Dan kwam het 'lumineuze' idee om ze te overschilderen met nagellak.
Ideaal om oorbellen aan te passen aan de kleuren van het nieuwe modeseizoen.
Het luktte wonderwel goed.
Ziehier de 'jeans'kleurige versie.
Hiervan heb ik er 2 gemaakt.
Colorblocking oorbellen.

Bedoeling is de ene helft te dragen met een oorbel op het oor.
Asymmetrisch als het ware.
Niet zoals een braaf meisje oorbellen draagt.
Met nailpolish verander je ze zo van kleur.
Geen werkje om zonder handschoenen aan te pakken!
Eenvoudig en zo klaar.
Omdat het er langzaam maar zeker een groot aantal worden,
zeker als je degene van de dochter meerekent,
zocht ik naar een handige hang-oplossing.
Je kan niet eeuwig rekjes blijven kopen.
Het oog wil ook wat.
Men neme een kader en een gehaakt lapje.
Heb je geen hakende oma in de buurt,
ga dan eens naar het rusthuis (geen grapje, zou veel oma's een plezier doen).
Vind je dit geen optie,
is er nog altijd de kringloopwinkel.

Met wat nageltjes en een hamertje...

(Dit is wat ik deed met de overblijvende oorbellen,
die kan ik asymmetrisch kombineren met de engelvleugeltjes)
... heb je zo een ideale 'hangmat' voor heel wat oorbellen!
En het oogt nog mooi in je bad- of slaapkamer,
enfin, toch in de mijne.
X

2 opmerkingen:

  1. niet in je badkamer hangen !!! Vocht is slecht voor je oorbellen, ze worden er lelijk van ! licht en lucht ook trouwens, maar vocht is het ergste ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen hoor, bij mij hangen ze in een klein kamertje waar ik veel werk, waar overal magazines liggen en veel DIY materiaal, een klein ateliertje.
      maar wat vind je van de ideeen?
      Thx voor je reacties, vind ik super!!!

      Verwijderen